Jag har väntat på ett regn



det regnar ute i den svala,
men sköna sommarnatten

jag känner för att fly någonstans
i regnet

genom fönstret kommer en svag lukt av
varm våt asfalt

på något sätt så känns det som om något
har tagit slut
men jag vet inte om jag vågar vara så säker
på det som jag hoppas,
eller är det kanske boken min känsla syftar på?

imorgon vet jag inte vad jag ska göra,
men jag vill nog helst vara ensam
utomhus, och tänka
och kanske fota

det ska bli moln,
och det är skönt
jag vill vila från sommarvärmen

jag älskar när det regnar,
såhär en kväll på sommaren
det känns,
renande

kanske blir man renad i psyket av regn?
det skulle iallafall behövas
jag vet inte hur mkt som trängs där inne egentligen

en sak jag har tänkt mkt på:
jag tänker inte vara den som tar första steget denna gången

"jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i
jag hör ett hjärta som slår
inatt jag jag bett för stunden
dimman drar förbi"

visa mig din kärlek
?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0